camillap.blogg.se

Studerar färg och form i inredning på Vindelns folkhögskola

mönstermani

Publicerad 2013-01-19 12:27:48 i Allmänt,

Vi håller som sagt på med mönster just nu, tanken var först att vi endast skulle hålla på i två veckor men det har blivit förlängt en vecka tack och lov. Dels finns det så mycket att testa på men jag absolut älskar att göra mönster. Det är så otroligt roligt! Det tror jag faktiskt att hela klassen tycker, nästan iaf :)
 
Detta är ett mönster jag nu, en lördagmorgon har knåpat ihop. Inte alls svårt och med lite inspiration från kära pinterest så klippte jag ut en fyrkant av papper och kladdade på lite svart färg och vek ihop på diagonalen. Vek sedan upp den, knäppte kort (har ingen scanner hemma) och fixade lite i photoshop. Så otroligt enkelt men jättekul! Snyggt som kakel hade det varit :)
 
Jag tänker mönster mönster mönster mönster... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela