camillap.blogg.se

Studerar färg och form i inredning på Vindelns folkhögskola

Funky

Publicerad 2012-11-22 17:13:32 i utbildning,

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har har varit lov och sedan har vi jobbat på en massa med individuella projekt inom stilhistoria. Jag fördjupade mig på funktionslismen och arkitekten Ludwig Mies van der Rohe ("less is more"s grundare). Väldigt intressant och jag som aldrig läst stilhistoria har helt ärligt tänkt att funkis är ngt nytt... Men icke! Det har ju en historia på ca 100 år.
Iaf så skulle bi göra ett mönster eller en möbel också så jag valde att görs en möbel. Detta är byrån/skåpet jag gjort. Väldigt nöjd! Den är ju en miniatyr såklart gjort i papper så den är ju inte perfekt men men :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela