camillap.blogg.se

Studerar färg och form i inredning på Vindelns folkhögskola

Keramik

Publicerad 2012-12-06 22:33:23 i inredning,

Just nu har vi keramik i skolan. Roligare än jag trodde :) vi började med kavling och så skulle vi forma ngt som hade med ljus att göra nu när mörkret är här. Gjorde en kub till ljusstake men vinfår se hur den blev.. Är inte så nöjd själv.

Men idag började vi med kakel och jag gjorde ett mönster som jag ändå är rätt nöjd med som jag sen ska måla på mina kakelplattor. Men jag kom inte längre än att fixa mönstret för då ville några dreja och det ville ju jag med! Så jag testade på det istället och fick faktiskt fram två ljusstakar. Jag hoppas de inte pajar! Har dock ingen bild men det kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela